Una publicación más este año en una revista con índice de impacto JCR: New fractal feature algorithm

Este mes de septiembre nos acaban de publicar el segundo artículo JCR que tenemos este año 2017 titulado «New fractal features and data mining to determine food quality based on MRI» cuyos autores son:

D. Caballero, A. Caro, M. M. Ávila, P. G. Rodríguez, T. Antequera and T. Pérez

en la revista:

IEEE Latin America Transactions, 15(9), 1777-1784 (2017)

Esta publicación con índice de impacto JCR ha surgido a partir del trabajo de la tesis doctoral de @danitheyoz que ha presentado en este año 2017, que ha sido dirigida por @TriniPP @_AndresCaro_ y @AntequeraTeresa

Su índice de impacto es de 0,631 en la categoría de Computer Science, Information Sytems (en el puesto 135 de 146, en Q4).

Captura de pantalla 2017-10-01 a las 20.57.47

Abstract— The extraction of textural information from images to explore parameters related to food quality is very common. In this paper, the extraction of quality features from MRI is performed by a new fractal algorithm and second order statistics, as an alternative to the classical texture approaches. The proposed method needs fewer features than classical textures, computing them with a lower computational complexity. Quality characteristics from MRI of Iberian loins are extracted to validate the practical application of the proposed algorithm. The new method is compared to the standard fractal algorithm and also to the classical texture approaches. Characteristics obtained by means of the new fractal algorithm, by the standard fractal algorithm, and by the three classical texture methods are correlated to the results obtained by using physico-chemical methods. The correlations achieve coefficients higher than 0.75. Therefore, the new algorithm could be used to calculate quality parameters of meat products in a non-destructive and efficient way, being also suitable for the meat industries to characterize meat products.