Presentation of Sergio Bernabe´s Ph.D. in the University of Iceland (the second day)

… The next day on Monday, May 18th, 2014, Antonio Plaza and I (University of Extremadura – Spain) were visiting the campus and the department, which is very close to our hotel (Radisson Blu, Saga Hotel) from Jón Atli Benediktsson. He is currently Pro Rector for Academic Affairs and Professor of Electrical and Computer Engineering at the University of Iceland. After lunch we take a coffee in the Main Building (Rectoral Building) of the University of Iceland (Háskóli Íslands) with the rest of the components of the Lab in the Department:

30_rectorado

An old map of Iceland in the Main Building as it was before Remote Sensing:

31_rectorado

Sergio’s picture before his presentation. Thanks to an an Agreement between the University of Extremadura and the University of Iceland (háskóli Islands), Sergio was able to present his Ph.D. in Spain and also in Iceland in order to obtain a double degree. For this reason, Sergio officially presented his Ph.D. for the second time, on this occasion in Reykjavik (Iceland).

32_presentación

Professor Dr. Helgi Thorbergsson carried out the previous introduction to the Sergio’s presentation, who is Interim Dean of the Faculty of Electrical and Computer Engineering.

33_presentación

Sergio during his presentation:

34_presentación

Everything was well kept, elegant and formal. We really liked how they looked after and attentions received 🙂

35_presentación

In the same Rectoral Building, we celebrate the end of this academic session:

36_celebración

In the next picture we have the received title, on the left in Latin, in the center in Icelandic and on the right in English … a nice touch!!!

37_título

Finally, a group picture:

38_groupPicture

Sergio celebrating with his Directors the finalization of his Ph.D. at night having dinner in Reykjavik.

Reykjavic Dinner

At the end of the day we recover our suitcase which had been in London 🙂

Previous blog post on this same trip:

Previous blog post related to this Ph.D.: